lørdag den 18. juni 2011

Transferlisten. 1-19 Juni.

Dette vil blive et sjovt ugentligt tiltag, hvor jeg vil samle op på de mest interessante handler fra Europa, og give min vurdering af dem.

Så få oprettet nogle kontoer(de fleste har vel Gmail i forvejen, eller en af de andre login muligheder?) så i kan kommentere på de indlæg der bliver postet, så den fodboldfrie sommer ikke føles så lang og kedelig! Langt det meste content vil fremover blive postet herinde, og ikke på bold.dk så sørg for at blive fans på Facebook eller følg med på twitter, så i kan blive opdateret. :)

Nåmen det var et lille sidespring. Nu til det, som det hele handler om. Nemlig de første snart 3 ugers transfers.

Jeg giver en vurdering bedømt ud fra følgende: Min værdi af spilleren, sat op imod hvad de har givet for ham. Kunne de have fundet bedre til prisen, og selvfølgelig og om jeg tror han får succes.

Vurderingen bliver givet i en 5 skala som går således.

1 = Var manageren fuld da han besluttede sig for at godkende købet?
2 = Har en lille bitte chance for succes, men regn ikke med noget.
3 = 50% chance for at blive en succes
4 =  Der er rigtig gode muligheder for at han gør en stor forskel
5 = Stensikkert hit fra dag 1. Det kan der slet ikke herske tvivl om!

Den Hypede: Phil Jones
Fra Blackburn - Til Manchester United
Anslået Pris: £16-20 Mio (dog uofficielt)
Position: Forsvar


En af de mere ventede signings i løbet af denne sommers transfer vindue faldt rimelig hurtigt på plads. Den unge midterforsvarer der har gjort lynkarriere i Blackburn, og taget alle med storm, forventer alle bliver et stort hit i Manchester United.



En perfekt prototype på en klassisk Engelsk forsvarsspiller. God i duelspillet, ikke hurtig, men heller ikke langsom. Tilgengæld er der en ting der gør ham unik, og det er at han faktisk ikke er helt skidt til at føre spillet fremad banen, hvilket han sandsynligvis har lært fordi hans partner i det centrale forsvar hos Blackburn Christopher Samba, er pænt uduelig til det.

Jeg tror ikke han får meget spilletid i første sæson, men jeg tror han får en bedre karriere end Smalling på lang sigt. Phil Jones har virkelig imponeret mig for Blackburn, og han ligner ikke en 19 årig spiller. Han er en klog spiller, og det virker til at han er god til at lære af sine fejl.

En ting er sikkert. United fans skal ikke bekymre sig om den evigt skadede Rio Ferdinand, for nu har de en fuldgod erstatning klar.

Vurdering: 4 - Jeg tror han bliver en succes, men spørgsmålet er hvor længe han skal stå i skyggen af Rio, Vidic, og Smalling. Og hvad med Evans?

Best Value For Money: Demba Ba
Fra West Ham - Til Newcastle United
Anslået Pris: £0 (Fri Transfer)
Position: Angriber

Newcastle kan meget vel have lavet årets "Best Value For Money" handel, allerede nu. At hente Demba Ba på en fri transfer er simpelthen noget af et scoop, og han er lige hvad Newcastle mangler.

Han er en stor angriber der fylder rigtig godt, og er meget kropsstærk. Dog er han mere bevægelig end mange går og tror, og så sparker han som en hest! Han scorede i sidste sæson 7 mål i 12 kampe for West Ham, og man må gå ud fra at han får bedre støtte fra holdet her, da jeg tror Newcastle kan gå hen og blive den helt store positive overraskelse næste år. (Det fortjener de lidende fans også efterhånden)

Man må sige at Newcastle har gjort et kæmpe scoop ved at signe Demba Ba gratis, for han kan gå ind og blive stjernen i et angreb, der virkelig har savnet noget power efter de mistede Andy Carroll. En angriber som Demba Ba minder en del om spillemæssigt.

Hvis Newcastle kan blive ved med at lave signings som de gør pt, så bliver de ikke rare at spille imod. Slet ikke på St. James Park, som er et af de mest frygtede stadions at spille på.


Vurdering: 5 - Jeg kan ikke give andet. Hvis han ikke levere, så har han været gratis, og med stort videresalgspotentiale, men for at være ærlig så kan jeg ikke forestille mig andet. Perfect fit!

Den Underligste: Bebe
Fra Manchester United - Til Besiktas
Anslået pris: Leje for en sæson med option på køb
Position: Angriber

Åh ja. Denne kultfigur af en spiller, vil bare ikke lade sin karriere dø, selvom han i mine øjne ikke ejer skyggen af talent, og jeg fatter ikke hvad Besiktas ser i ham. Jeg mistænker deres scouts for at være stærkt berusede da de så ham, eller må have forvekslet ham med en anden portugiser der spiller i United.

For hvordan en ambitiøs klub nogensinde kan have fået øjnene op for ham, og tænkt "HAM SKAL VI DA HA!", det begriber jeg ikke. Han har ikke leveret en eneste god performance, og jeg har altså set ham i flere kampe efterhånden, og selv ikke de mest stædige United supporters, kan se noget godt i ham. De samme supportere har flere gange påstået overfor mig at Mark Bosnich nok skulle være en værdig afløser for Schmeichel, og at Alan Smith ville være Uniteds næste +20 målscorer.

Point being. Når de ikke kan se noget positivt i ham, så BURDE INGEN KUNNE.

Jeg regner stærkt med at denne joke af en angriber får en håndfuld medlidenheds kampe, og efter at være blevet piftet ud af de MEGET krævende tyrkiske fans gentagende gange, så sender træneren ham op på tribunen, ned på 3. holdet, og til sommer tilbage til United hvor han kan rådne op de sidste år af hans kontrakt

Vurdering: 1 - Ikke engang om United så betalte hele hans løn ville han være det værd. Stakkels Besiktas (nu skal det sikkert passe han bliver ligatopscorer næste år...............)

Den Danske: William Kvist
Fra FC København - Til Stuttgart
Anslået pris: ca 30 Mio kroner
Position: Midtbane

Havde du sagt til mig for 3 år siden at når William Kvist en dag ville forlade FCK ville det blive til Stuttgart, for over 20 Mio kroner, så havde jeg ikke taget dig seriøst. William Kvist er virkelig gået fra at være en altmulig mand på FCKs hold, til at være fast inventar på en plads hvor store spillere som Linderoth, og Mykland de sidste år havde slået sig løs. Ikke nok med det, han gjorde det fantastisk, og har været utrolig stabil igennem det sidste meget lange stykke tid.

At Stuttgart tilsyneladende har store planer med ham, og vil gøre ham til omdrejningspunktet på midtbanen, ser jeg utrolig positivt, og jeg håber virkelig at William Kvist slår igennem. Han har arbejdet så hårdt, og han går altid forrest når der skal kæmpes på banen. Jeg har respekt for hans attitude, og jeg tror på han nok skal blive et hit.

For jeg tror ikke han er færdig med at udvikle sig. Han er en spiller som er meget komplet, men ikke med nogen rigtige spidskompetencer, og dem skal han udvikle når han er i Tyskland. Dog tror jeg det vil komme automatisk når han vænner sig til tempoet dernede, for det går altså meget hurtigere end han er vant til fra Superligaen.

Det eneste jeg frygter er som sagt at han kommer fra en liga hvor tempoet er meget lavt i forhold til at komme til en Tysk klub der satser på at kæmpe med om de Europæiske pladser, og det er vigtigt at få en god start i en ny klub, ellers kan man hurtigt blive bænket hvis klubben har succes uden en.


Vurdering: 4 - Jeg synes Stuttgart har gjort en god handel, og 30 Mio, er jo ingen penge for en kaptajn i en klub der har spillet CL året før. Value For Money, og jeg tror Kvist kan blive en nøglespiller for dem.


Andre vigtige internationale handler på falderebet:

Manuel Neuer: Fra Schalke 04 - Til Bayern Munchen. Vurdering: 5
Balázs Dzsudzsák: Fra PSV - Til Anzhi Makhachkala. Vurdering 5
Jordan Henderson: Fra Sunderland - Til Liverpool. Vurdering: 4
Nacho Monreal: Fra Osasuna - Til Malaga. Vurdering: 4
Jeremy Toulalan: Fra Lyon - Til Malaga. Vurdering: 4
Daniel Parejo: Fra Getafe - Til Valencia. Vurdering: 4
Theo Janssen: Fra Twente - Til Ajax. Vurdering 4
Danny Graham: Fra Watford - Til Swansea. Vurdering: 3
Rafinha: Fra Genoa - Til Bayern Munchen. Vurdering: 3
Mauro Cetto: Fra Toulouse - Til Palermo. Vurdering 3
Ruud van Nistelrooy: Fra HSV - Til Malaga. Vurdering: 3
Ricky Van Wolfswinkel: Fra Utrecht - Til Sporting. Vurdering 3
Miroslav Klose: Fra Bayern Munchen - Til Lazio. Vurdering: 2

Husk jeg vil komme med en ny transfer opdatering hver søndag, så vær sikker på at følge med på siden, og på facebook for at få det hele med.

2 kommentarer:

  1. syntes der mangler købet af Nuri Sahin til Real Madrid.....
    og den købsoptionen af Callejon til Real

    SvarSlet
  2. @ Anonym

    Jeg satte datoen 1-19 Juni for at have en overskuelig periode som jeg kunne tage ud fra så jeg ikke glemte nogen, så det er derfor de ikke er med.

    Sahin blev købt i Maj nemlig, så det er derfor han ikke er med. Jeg opdaterer nemlig listen løbende hver søndag.

    SvarSlet