torsdag den 16. juni 2011

Top 10: Hotteste transferemner.

I en tid hvor klubberne har den helt store pengepung fremme, og spilleragenternes telefoner kimer konstant, synes jeg også det vil være passende at vi her på bloggen vil kigge nærmere på de helt store salgsemner.

Jeg vil fremover hver søndag også gennemgå ugens største/mest bemærkelsesværdige transfers, og selvfølgelig komme med min vurdering af dem.

Så hvis du ikke vil snydes for de seneste transfers rundt om i Europa, så hold øje med bloggen i fremtiden!

Spillerne er rangeret efter pris, talent, og hvor eftertragtet spilleren er.

Derudover vil jeg også tilføje hvor stor sandsynlighed jeg mener der er for at spilleren bliver solgt. De bliver rangeret sådan her.

1. Han bliver helt sikkert ikke solgt
2. Der er en lille chance for at han bliver solgt.
3. 50% chance for at blive solgt
4. Han bliver med stor sandsynlighed solgt
5. Han har allerede pakket tasken, og spiller helt sikkert ikke i klubben efter endt ferie.

Nr 10: Charles N'Zogbia

Anslået pris: £10-12 Mio
Nuværende klub: Wigan
Position: Wing
Salgs Sandsynlighed: 5/5

Venstrekanten fra Wigan har de sidste år jævnligt været i mediernes rygtemaskine. Det er ingen hemmelighed at de fleste iagttagere af Premier League mener at han er for god til Wigan, og det kunne godt se ud til at han får lov til at forlade klubben denne sommer.

Der er mange bejlere til den 25 årige franskmand. Liverpool, Sunderland, Newcastle, Arsenal, Tottenham, og Everton skulle bl.a. have vist interesse.

Charles N'Zogbia har tidligere spillet for Newcastle, og jeg kunne godt forestille mig han ville prøve sig af på et højere niveau, så jeg tror mest på et skifte til Arsenal, Liverpool, eller Spurs.

Mit bud på hvor han spiller efter sommerferien: Arsenal


Nr 9: Jack Rodwell


Anslået pris: £20-30 mio
Nuværende klub: Everton
Position: Midtbane
Salgs Sandsynlighed: 3/5

Jack Rodwell er et af de mest lysende midtbanetalenter, som både har store kvaliteter defensivt, og offensivt. Derfor vil han være oplagt for Manchester United, efter at Paul Scholes har lagt støvlerne på hylden. Det er også dem der konstant har været kædet sammen med Jack Rodwell på rygtebørsen det sidste halve års tid.

Everton er dog ikke meget at slippe deres midtbanestjerne, hvilket de viste ved give Jack Rodwell en 5 årig forlængelse. Det er derfor klart Everton der står med de bedste kort på hånden, men man må formodes at hvis prisen er den høj nok, så skal de slå til. Penge er nemlig noget der mangler i Everton, og det er ikke sikkert de har råd til at sige nej til de helt store beløb.

Jeg tror dog at Manchester United er så desperate i en ny stor spiller på den centrale midtbane da det er noget de virkelig mangler nu.


Mit bud på hvor han spiller efter sommerferien: Manchester United

Nr 8: Neymar

Anslået pris: £30 mio
Nuværende klub: Santos
Position: Angriber
Salgs Sandsynlighed: 4/5


Chelsea eller Real Madrid? Det er et valg som Neymar i disse dage står med. Det er ingen hemmelighed at det er netop disse to klubber, der kæmper med alt hvad de har for at få fat i denne i manges øjne kommende megastjerne, og at det højst sandsynligt nok bliver en af dem der løber med underskriften.

Jeg ser Real Madrid som det klart bedste fit, da Brasilianere traditionelt set har det bedre i spansk fodbold, end i Engelsk. 

En ting kan dog stoppe hele Neymar cirkusset i denne her omgang, og det er at Neymar så sent som i December forlængede kontrakten med Santos, til 2014, og de er ikke nød til at sælge med det samme. Derudover er han kun 19 år, og man kan sagtens forestille sig at han tager en sæson mere i Brasilien.

Dog tror jeg pengene er for store, og de store klubber, står i kø for at betale mange penge for at få hænderne i ham, så jeg tror han skifter.

Mit bud på hvor han spiller efter sommerferien. Real Madrid

Nr 7: Connor Wickham

Anslået pris: £10-12 mio
Nuværende klub: Ipswich Town
Position: Angriber
Salgs Sandsynlighed: 4/5

Connor Wickham er hos mange et ubeskrevet blad, men mange har nok alligevel set hans navn være nævnt i de mange artikler om transferrygter der har været de sidste måneder. Han er først fyldt 18 år i marts, men har alligevel over 50 førsteholdskampe for Ipswich i bagagen, og allerede været inde over det engelske U21 landshold flere gange.

Flere engelske klubber er derfor efter Connor Wickham. Liverpool ser ud til at føre kampen om hans underskrift, men også Sunderland, Newcastle, Arsenal, og Tottenham har vist stor interesse for ham.

Jeg regner ikke med Ipswich vil have råd til at sige nej til £10-12 mio pund, men de har endnu ikke officielt accepteret nogle bud, så det kan sagtens vise sig at de har is i maven, og vælger at beholde ham en sæson til.


Mit bud hvor han spiller efter sommerferien. Liverpool

Nr 6: Javier Pastore

Anslået pris: +£30 mio
Nuværende klub: Palermo
Position: Midtbane
Salgs Sandsynlighed: 3/5

En af de mest spændende transfer sagaer denne sommer. Der er ingen der ved hvor meget Palermo præsidenten vil kræve for sin højt eftertragtede spiller, og han har indtil videre ikke accepteret nogle bud officielt. Der er dog ingen tvivl om at det ikke bliver småpenge der skal på bordet hvis og såfremt Pastore skal have lov til at forlade Sicilien.

Klubberne der vil have den 21 årige argentinske playmaker er mange. Chelsea, City, Barcelona, Real Madrid, og Manchester United skulle eftersigende alle være efter ham, og det er svært at spå hvor han vil lande henne. Jeg er dog ikke bange for at komme med mit bud alligevel.

Mit bud hvor han spiller efter sommerferien. Manchester City


Hold øje med bloggen i aften for del 2. af denne liste. 

Enig eller uenig i min rangering, eller føler du jeg har overset nogen? Tilføj selv jeres hotteste transferemner i kommentarfeltet.


Følg mig på Facebook/Twitter for at få automatisk opdatering når der bliver skrevet en ny blog.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar